Hozzászólás: Csókacsalád http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/ Thu, 07 Sep 2017 17:08:29 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.8.1 Szerző: Lélfai Szilárd http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-117385 Tue, 22 Oct 2013 09:16:07 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-117385 falusi

Amiket leírtál igaz, nekem is van internetem!
“1998-ig a vállalat 75%-át privatizálták, további privatizációra 2002-ben került sor. 2005-ben az ÁPV Rt. már csak a részvények 11,78%-val rendelkezett. Ezt a 11,78%-ot 2006 decemberében eladta a BÉT-en keresztül.”
A kérdés:
– miért adták el a 75%-ot 1998-ig?
– miért adták el a 13.22%-ot 2002-ben?
– miért adták el a 11,78%-ot 2006-ban?
– miért baj, hogy megvették 2011-ben a 21,2%-ot?
– ha a világon mindenhol nyereséges az olajipar, mi miért “szabadultunk” meg tőle?
– ma az állami tulajdon 24.61%
– ha az állam igyekszik a “stratégiai iparágakat” újból állami tulajdonba venni az miért gond?
– ha a Mol és Hernádi kb. 12 évét nézem, sikertörténetnek tűnik! Talán ez a baj?
De nem folytatom!

]]>
Szerző: falusi http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-117101 Mon, 21 Oct 2013 15:39:42 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-117101 Szilárd.
Csak arra, hogy H.ZS. az MSZP-nek is jó volt nyolc évig.
Tájékoztatásul, az előző kormányoknak édeskevés beleszólási joga volt az eseményekbe.
Ugyanis:
A MOL Rt.-t 1991. október 1-jén hozták létre a Országos Kőolaj- és Gázipari Tröszt és egyéb tröszt vállalatok jogutódjaként.
Az ÁVÜ 1993 július-ban kezdte még az addig állami vállalat privatizálását. 1995-től az ÁPV Rt. folytatta a vállalat privatizációját. 1998-ig a vállalat 75%-át privatizálták, további privatizációra 2002-ben került sor. 2005-ben az ÁPV Rt. már csak a részvények 11,78%-val rendelkezett. Ezt a 11,78%-ot 2006 decemberében eladta a BÉT-en keresztül. Azóta 1 db szavazat-elsőbbségi részvénye volt az államnak. 2007 júliusában 10%-ot kapott kölcsön a menedzsmenttől a MFB Invest Zrt. Így újra gyakorol némi befolyást az állam.
2002-ben megvásárolta a szlovák olajipari vállalatot, a Slovnaft-ot.
2003-ban a MOL a horvát nemzeti olajtársaság, az INA privatizációja során megszerezte a részvények 25%-át. 2008. október 3-án tovább nőtt részesedése, mely így már elérte a 45%-ot, ezt követően, 2009. június 6-án a MOL átvette az INA irányítását, tulajdoni hányada jelenleg 47,1%.
2011. május 24-én a második Orbán-kormány felvásárolta az orosz Surgutneftegas részvényeit, így az állam 21,2%-nyi részvényhez jutott összesen 1,88 milliárd euró értékben, (aznapi árfolyamon számolva mintegy 500 milliárd forintért). 2012. júniusában megvásárolta Pap Oil, illetve Bohemia Realty Company vegyipari cégek fúzióját, így 149-re emelte cseh benzinkút hálózatát. A vásárlást július 7-én lezárták.
Tisztelettel érdeklődöm, hol látod itt a Magyar Állam befolyását, érdekképviseletét, jelentőségét? Hol volt az államnak beleszólása abba, hogy az osztrákok eladták a cég részvényeinek általuk jegyzett tulajdonjogát az oroszoknak?
A MOL átvette az INA irányítását úgy, hogy részvényeinek a száma nem haladta meg az ötven százalékot, viszont még így is a részvények többsége a MOL kezében volt. Mégegyszer, a MOL kezében, amelyik nemvolt állami cég, hanem részvénytársaságok tulajdona, amiben a magyar államnak is voltak elenyésző számú részvényei. (A 47.3% 11%-a)
Innéttől papir, ceruza, mert a többi egyszerű matematika.

]]>
Szerző: falusi http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-117097 Mon, 21 Oct 2013 15:23:56 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-117097 Dénes ERÖS
2013 október 21
4:49 de.
Nem, Déneske, nem vezérekről, hanem korrupcióról, nemzetközi jogról, politikai etikáról.
Választ viszont nem adtál a kérdésemre: hol és mikor ítélték el akár Gyurcsányt, akár Bajnait?

]]>
Szerző: marcus aurelius http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-117040 Mon, 21 Oct 2013 11:52:50 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-117040 “…..tisztelt uraim ”
see : 2013.10.17.. 11:31
2013.10.20.. 3:29 d.u.

]]>
Szerző: Dénes ERÖS http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116969 Mon, 21 Oct 2013 08:49:31 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116969 Falusiak!
Vezérröl és vezérekröl van szo!
Gyengéknek,gyenge vezér.Igaz Falusi?

]]>
Szerző: dakota http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116779 Mon, 21 Oct 2013 00:18:21 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116779 Lélfai Szilárd
2013 október 18
1:51 du.

Szépen összefoglaltad, kedves Lélfai Szilárd:)

]]>
Szerző: marcus aurelius http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116741 Sun, 20 Oct 2013 21:18:56 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116741 “tisztelt hölgyeim etc ”
Ld. október 15. 7:35

]]>
Szerző: Lélfai Szilárd http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116710 Sun, 20 Oct 2013 19:29:40 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116710 “tisztelhölgyeimésuraim”!

A sötétség ne zavarja Önöket, a tényekkel ne foglalkozzanak!
Igaz, hogy az INA ügy 2008-2009-re datálódik, de Orbán Viktor már előre dolgozott, és a békaemberek meg a tengeralattjáró segítségével a gátőrháztól nem messze, nagy zsákokban hordták a pénzt!
Az Gripenek megvásárlása hagyján, de az Óvodában meghúzta egy kislány haját, stb.

]]>
Szerző: Lélfai Szilárd http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116701 Sun, 20 Oct 2013 19:08:22 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116701 Kedves HunCanada!
Az alábbi véleménye több kérdést vet fel:
“szégyenletes, hogy mennyire le vannak amortizálva agyilag a magyarok.”
– ha maga magyar, akkor “le van amortizálva agyilag”, tehát amiéerhető amiket irkál!
– ha nincs “leamortizálva agyilag” akkor mi köze a magyarok problémájához?
– ha a külföldön élő magyarokra gondolt, van köztük ilyen is, olyan is,a többségük inkább csak ellendrukker, majd elválik.

Ami Bánáti Úr véleményét illeti furcsa dolog a jog! Ha valakinek a bűnössége nem bizonyítható, az jogilag ártatlan! Az etikátlanság ritkán bűncselekmény! A magyar igazságszolgáltatás vizsgálta az ügyet, bizonyítékot a bűnösségre nem találtak! A horvát igazságszolgáltatás megbízhatatlan tanú szóbeszédére hivatkozva akar ítélkezni!
Ha Önt megvádolják rablógyilkossággal, nem találják a gyilkosság eszközét, nincsenek meg a rablott dolgok, viszont valaki azt mondja, hogy látta magát az áldozattal kávézni egy presszóban a gyilkosság előtti napon, akkor magát nyugodtan elitélhetik?
Nem akarom védeni H.Zs.-t, ügyes, jó kapcsolatokkal rendelkező, nem is buta ember! Az MSZP-nek is jó volt nyolc évig, most mi a baj?
Csak kis adalék!
“Hiteltelennek ítélte a horvát bíróság, ezért vetette el Mihail Gucerijev orosz üzletember vallomását arról, hogy tőle származik a kenőpénz, amelyet a horvát hatóságok gyanúja szerint a Mol elnök-vezérigazgatója fizetett Ivo Sanader volt kormányfőnek – derült ki az exkormányfő ügyében tavaly született elsőfokú bírósági döntés a Magyar Nemzet birtokába került 200 oldalas indoklásából. Az orosz üzletember azt állította, ő utalt a ciprusi cégein keresztül ötmillió eurót az ügy koronatanúja, Robert Jezic svájci székhelyű cégének (Dioki). Cserébe azt szerette volna elérni, hogy a Sanader táskás embereként számon tartott Jezic lobbizzon a kormányfőnél az Adria-kőolajvezeték program érdekében.”
Majd ha Sanader azt mondja, hogy H.Zs.-től kapott pénzt, akkor lehet kételkedni H.Zs ártatlanságában!

]]>
Szerző: falusi http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116663 Sun, 20 Oct 2013 16:02:07 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116663 Dénes ERÖS
2013 október 19
4:59 du.
Miről beszélsz, Déneske?
Van jogerős ítélet Bajnaival, vagy Gyurcsánnyal szemben? Van ellenük Interpol kőrözés?
Egyáltalán, hogy kerül ide ez a két név a Mol-lal kapcsolatban?
Mondtam már, maradj a húszhatnyolcnál.
🙂

]]>
Szerző: falusi http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116659 Sun, 20 Oct 2013 15:58:52 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116659 Lélfai Szilárd
2013 október 19
5:11 du.
Nem. Hernádi mégcsak nem is nyilatkozott az ügyben. Orbán igen, felajánlotta a részvények kivásárlásának a lehetőségét.
Ez a gáz.

]]>
Szerző: Dénes ERÖS http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116635 Sun, 20 Oct 2013 14:52:53 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116635 Kedves jàtszotàrsak!
Két jo baràtsàgban lévö orszàgrol van szo.
A mi taktikànk,hogy a létfontossàgu gazdasàgok magyar befolyàs
alatt kell,hogy legyenek.
Ezért nem tagadhatjuk meg,hogy a horvàtok hasonloan gondolkodjanak,
ilyen megegyezés fog következni.

]]>
Szerző: "tisztelhölgyeimésuraim" http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116552 Sun, 20 Oct 2013 10:34:16 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116552 HunCanada !
Kitűnőt érdemel Ön ezért a mellékelt videó összeállításért, amely tökéletes keresztmetszete, nemcsak a 2010. utáni magyarországi bűnüldözés állapotának, de éppoly széngyenletes bizonyítéka az Orbán rezsim érintettségének ebben a szégyenletes MOLINA korrupciós botrányban. Sőt, aki tudja, hogy ott azon a bizonyos üzem avatón maga a diktátor mondott megnyitó és védőbeszédet Hernádi védelmében, az már azt is tudhatja, hogy ő maga is érintett ebben a MOL panamában, hisz különben minek kéne kiállni egy tök ártatlan ember mellett, aki nyugodtan megvédhetné saját magát. Ámde Orbanini – azt gondolván, hogy az ő személye felér egy nemzetközi garanciával – tíz körömmel, lassan már a körme szakadtáig prókátorkodik a haverja védelmében. Ebből csak az következik, hogy ő adott engedélyt, vagy istenbocsá’, esetleg utasítást az INA többségi, döntő részvény-pakettjének minden áron való megszerzésére, vagy az esetleges falmelléki megvásárlására.
E variáns a Vezér számára eddig sem jelenthetett újdonságot, hisz’ a Gripen vadászgép botrányban már sikerült így szó szerint egyik napról a másikra az amerikai F-16-osok helyett az addig szóba se került, svéd gyártmányú Gripenek javára meghozni váratlan, és egyszemélyes döntését. Ennek sikerén felbuzdulva – lévén semmi következmény – “hát megy ez gyerekek” alapon, vágott bele és adott megbízást Sander miniszterelnök korrupciós befolyásolására…
.
Most viszont megszeppent, és első reakciójában rögtön feljánlotta, az összes részvény vissza(el)adását Horvátországnak. Úgymond, “csak ne veszekedjünk mi, két katolikus ország”… Pontosan úgy ahogy sunyi tolvaj szokta lebukáskor hajtogatni, hogy ” hát pont most akartam visszaadni”. Mond ilyet valaki, akinek nincs vaj a füle mögött ???
.
Még annyit, hogy Orbanini érdekesen szelektív ítélőképességére vall az is, hogy a két országot állítólag összekötő katolicizmus ténye nem zavarta akkor, amikor magyar főnökökkel ülteltette tele az INA-t, amivel gyakorlatilag a testvéri katolikus horvát népet taszította általunk . g y a r m a t i . sorba. S, hogy erről mi a véleménye az úgynevezett Békemenet MOLINA – akarom mondani – MOLINÓ hordozóinak [ a >nem leszünk gyarmat felirattal<], arról egyelőre hallgatnak a Dinári havasok…
.
Amúgy ez a "visszadom az egészet" ügylet különben nem csupán két tulajdonoson, a két államon, hanem egy részvénytársaságban talán más tulajok is előfordulnak. Tehát nem is miniszterelnöki kompetecia.
.

]]>
Szerző: HunCanada http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116310 Sat, 19 Oct 2013 21:51:31 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116310 Tisztelt Lélfai Úr!

Butaságot mondott megint, mert az előző hozzászólását, amely tételesen ki lett igazítva- akár a Holdról is olvashattam volna, hisz az bárhonnan csacsiság. A földrajzi hely nincs összefüggésben e tekintetben azzal, hogy következtetésem -plusz nem kevés személyes tapasztalataim is, helyt álljanak.
Én tudom, hogy Bánáti Úr magyarázatát tette oda. Pontosan ezzel van a bajom, hogy gondolkodás nélkül elhiszik amit Ön/Önök elé tesznek annak a csekély esélyével, hogy esetleg a saját eszüket is használják.
Önnek mi az objektív véleménye a fenti videón elhangzottakhoz? Ennek így kell működnie valóban? Bánáti Úr magyarázata jó is lehet, csak nem ennek okán.
Lélfai Úr megfog lepődni, Népszavát, Népszabadságot is ritkán olvasok, ellenben rendszeresen megnézem minden (politikai)oldal médiájának a híreit a kiegyensúlyozott képalkotás miatt. Vagyok olyan mazochista, hogy még a szélsőjobb gyomorforgató médiájába is belenézek. Elég nehéz dolgom van, mert a magyar média kb. 90%-a óriási hazugságokkal permetezi a lakosságot a kormánypárt megrendelései szerint, és ez az arány igen aggasztó, ha Magyarország jövőjét és érdekeit nézzük. Az Önkényuralmi rendszerekben kevésbé csodálkoznék ezen, na de Magyarországon 2013-ban tényleg így kell mindennek mennie ahogyan megy? Költői kérdés volt, Ön biztos nem fog elfogulatlan választ adni erre.

]]>
Szerző: Lélfai Szilárd http://kanadaihirlap.com/2013/10/17/csokacsalad/#comment-116295 Sat, 19 Oct 2013 21:11:51 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=11095#comment-116295 falusi

Ez így igaz! Ha jól tudom fel is ajánlotta, hogy jöjjenek és kérdezzenek! A horvátok nem állnak szóba vele csak ha elmegy Zágrábba!
A helyébe én sem tenném!

]]>