Hozzászólás: Lánc, lánc, imalánc http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/ Sat, 09 Sep 2017 14:49:39 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.8.1 Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215184 Sat, 05 Nov 2016 22:41:47 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215184 jani Hat igen. En ilyen gonosz vagyok. Megint lelepleztel.

]]>
Szerző: jani http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215170 Sat, 05 Nov 2016 20:55:24 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215170 Llanfair

Régi szokásod, hogy olyan mondatokat adsz mások szájába, amiket azok sose mondtak, vagy olyan gondolatokat és szándékokat tulajdonítasz nekik, amelyek legfeljebb neked jutottak eszedbe. Aztán ebben a magad teremtette virtuális világban “jól megmondod a magadét.”

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215168 Sat, 05 Nov 2016 20:36:09 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215168 Történelmileg , így kezdődött a szabadságharc.
A nép, főleg a fiatalság, megunta az oroszok és a kormány hatalmát, a diktatúrát.
Eredetileg, senkinél nem volt fegyver, ma sem tudom biztosan, hogyan került a diákokhoz fegyver, talán a katonák adtak nekik..
Csak zárójelben írom, hogy a forradalmaknál MINDIG volt és van gyilkosság. Én csak egy ÁVÓST láttam agyonverve.
Ti. ilyenkor ,a végén csőcselék is előkerül, akikben a bosszú az erősebb.
Mikor az orosz tankok megérkeztek a fővárosba, azok szétlőtték a házakat és akit az utcán találtak.
De, ahogy a cikkben is írtam a magyar ÁVH alakulat is megtette a magáét, amit tudott.

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215166 Sat, 05 Nov 2016 20:17:11 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215166 Egy Nap Oktoberben…

„A Duna-parton hittől égve, Nem félve járt a város népe
S a fák hullaták lombukat.”
(Kannás Alajos: Hazám, 1956)

Az utcán sárga faleveleket kavar a szél, s én mint minden oktoberben, gyönyörködve csódálom a napsúgártól bearanyozott színes fákat és emlékezem! – Akkor is, 60 évvel ezelőtt, ragyogó napsűtés volt oktober 23-án

Reggel kilenc óra lehetett, hogy leszálltam a Kálvin téren az autóbuszról. A Múzeum- körútra siettem, hogy aznapi bevásárlásomat elkezdjem a Keravill üzletben.
Kezdő anyagbeszerző voltam a Radelkisz Hiradástechnikai Szövetkezetnél.Kitünő állás volt, mellette elvégezhettem az esti technikumot. . .
Egyszóval, a Múzeum körúton mentem és gyönyörködtem az őszi színekben, mikor a fák törzsére ragasztva piros-fehér–zöld keretes plakátokra lettem figyelmes, s megdöbbenve olvastam; lehetséges lenne, a diákság követelései 16 pontban, itt az utcán? Hallottunk már az Irodalmi Újság forradalmi hangú cíkkeiről, a Műegyetemen tartott gyűlésről, de itt a pontok követeléseit olvasni , bizony megrázó élmény volt !
Az üzletbe érve az eredeti vásárlásom mellett, kötöző, elektromos zsinórokat is kértem, piros, fehéz, zöldet., hogy kokárdát készítsek belőlük. Hiszen itt tudtam meg, hogy a Petőfi szobornál az egyetemisták tüntetést szerveznek és szavalni fog Sinkovits Imre! A Ferenciek terén felhívtam az udvarólomat, későbbi férjemet, hogy mi készül a városban. Ő lebeszélt arról, hogy odamanjek, ”ki tudja hová fajulhat” felkiáltással
Visszatérve az iródába, azzal fogadtak, hogy a Bem szobornál is lesz tüntetés három órakor Mire ódaértünk, már hatalmas tömeg gyűlt üssze. Bessenyei Ferenc színművész szavalta a Nemzeti Dalt és a Szózatot. A szobor mögötti kaszárnya ablakaiból a katónák magyar zászlót lengettek ki, de már a lyukas zászlót.
Akkor már sejtettem, hogy ez a tüntetés nem mindennapi lesz…
Aztán a tömeg elindult a Margit hídon a Parlamenthez, addigra már a munkások is csatlakoztak a tüntetőkhöz. Száz és százezer ember ment a.hídon, köztük menve, a Himnuszt énekelve értettem meg, hogy egy történelmi pillanatnak vagyok a tanúja és ezért a pillanatért érdemes volt élni!
Mire a parlamenthez értünk a tömeg még nagyobbra nőtt. Sok órás várakozás után, teljesen besőtédetett és valaki újságból fáklyát gyújtott, majd a többiek is követték . Száz és ezer fáklyás magyar állt a sötétben , és Nagy Imrét követelte, hogy megjelenjen.
Végre Nagy Imre kijött a Parlament erkélyére, és így kezdte beszédét: Elvtársak! A tömegben hangos morgás volt rá a válasz!
Majd beszédével csillapitani akarta az embereket (Menjenek haza békében stb.) de a kedélyeket ez nem nyugtatta meg. A tömeg két csoportra oszlott, : volt aki a Bródy Sándor utcába ment a Rádióhoz, mások a Hősök terére ledöntni a Sztálin szobrot.
Mi udvarlommal, a Rádióhoz mentünk, már a Múzem körúton nagy tömeg fogadott. A végén, a Nemzeti Múzem kertjében álltunk meg és vártuk, hogy a diákoknak sikerül e bemondaniuk a rádióba a 16 pontot?
Elmúlt már talán 10 óra is, mikor az első lővéseket meghallottuk, majd egy egész sorozatot. Egyre „melegebb „ lett a helyzet, a Múzeum kertben az embereken pánik tört ki, hiszen a fegyvertelen diákokra lőnek az ÁVÓ-sok.( Egy montreali ismerősömnek a feleségét is itt lőtték le.) A hazafias lelkesedésnek máris áldozatai voltak.
Váratlanúl, a Múzeum körútra teherautókkal katonák érkeztek, mi úgy gondoltuk, fegyvereket hoztak a felkelőknek! Leírhatatlan volt a reakció, többen sírtak! „A katonaság mellettünk van, hihetetlen!” (Jóval később tudtuk meg, hogy az ÁVÓ-sok hívták ki a katonaságot, hogy segítsenek a Rádiót megvédeni, de a katonák, a felkelők mellé álltak.)
A tűzharc erősödött és a tömeg szaladni kezdett a Múzeum-kert távoli sarkába..
A nagy izgalomban, alig vettük észre, hogy átáztunk a hideg őszi esőben, mely már órák óta szemerkélt…Úgy döntöttünk, hogy a szembenlévő Múzeum kávéházba megyünk egy kávéra, mert egész nap alig ettünk és halálos fáradtak is voltunk. A kávéház zsufolva volt. Kávézás közben láttam Szabó Sándort színművészt szintén kávézni. Akkor láttam őt utoljára életemben..
.A harcok, a fegyverek még harsogtak, de mi már nem tudtunk semmit tenni.
A Rádió körül a harcok egész éjjel folytatódtak, de ahogy később megtudtuk, már reggelre a forradalmárok átvették a Kossuth rádió adását.
A villamosok rég nem jártak már , ideje volt hazagyalogolni……
Mégegyszer körülnéztem a feldúlt Múzem-körúton és valahogy úgy tűnt, hogy évek teltek el reggel óta, mikor az őszi színeket csodáltam!
Azóta, minden oktoberben erre a napra emlékezem, mikor a természet újra felölti színes köntősét. Egy napra, ami megváltoztatta a magyar történelmet és mindannyiunk életét !

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215165 Sat, 05 Nov 2016 20:13:26 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215165 Llanfair
2016 november 5
6:56 de.
Nem, te nem vagy nagy keresztény, te a másik oldalon vagy.
Nem azt mondom, hogy komcsi, mert az ő idejük lejárt.
Ha, neked “nagyon homályos” mi volt az egész én felvilágosítalak. Már nem voltam 18, 24 éves voltam akkor.
Idehozom Neked rövid cikkemet erről az eseményről.
Minden így kezdődött.

]]>
Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215118 Sat, 05 Nov 2016 10:56:23 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215118 jani Még egy, mert kommented roppant sértő és provokatív volt. Egy halottnak nincs oldala, az csak egy halott, akit valakik gyászolnak. Itt szerintetek voltak a hősi halottak, és a mocskos disznó halottak. Szerintem ez nem ilyen egyszerű.
A halálos ítélettel is csak akkor értek egyet, ha a vádlott köztörvényes bűnt követett el. Politikai “bűnökért” halálos ítéletet hozni szintén gyilkosság, persze ha az a politikai lépés vérengzésbe torkollik, akkor árnyaltabb a kép.
Ízléstelen lépés volt engem 56 ellenségének beállítani, de nem meglepő (tőled igen).
Nem vagyok ellensége, csak nagyon homályos. Nem értem miért akkor, miért úgy? Minél többet magyarázzák, annál homályosabb.
Utólag nézve csak az oroszoknak volt jó. Mindenki volt fiatal, emlékeznie kell, hogy egy 15-18 éves fiatal nem sokat tud az életről. Ők nem hősök voltak, hanem vakmerő ifjak, akik vagy tudták mit csinálnak, vagy nem, vagy egyszerűen vitte Őket a tömeghisztéria. Én is beszéltem emberekkel, fogalmuk sem volt mi történt. Most utólag hősök lettek. Biztos volt is közöttük hős, de a többség csak sodródott az árral. Élő emberre molotov-koktélt dobni, talán sosem tudnék utána aludni. Azok az szovjet katonák is gyerekek voltak, akiket lelőnek, ha nem teljesítik a parancsot. Nem Ők voltak az ellenség, az hátul volt. Igen, azokat is meggyászolom Ezt egy gyerek nem tudja felmérni, mikor vaktában lövöldöz, nem véletlenül használnak a világban gyerekkatonákat. A végén még kiderül, nagyobb keresztény vagyok mint Ti, csak nekem nincs hozzá féltéglám.

]]>
Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215113 Sat, 05 Nov 2016 09:53:22 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215113 Jani Butasagokat beszelsz most, vagy valakivel keversz. Egyetlen gyilkossagot sem helyeslek, egyik oldalon sem. A hosoket tisztelem, de azok altalaban halottak.
A lincselo tomeg nem hosokbol allt. Azokat nem tudom tisztelni, aki a oreg korukra lettek hosok. En oda mentem ahova akartam. Miert mentem volna Eszak-Koreaba? Mi ez a marhasag? Megjeloltem, hogy szabadagot akartunk. Ne menj le Boda szintjere, nem szoktal. Nem hos vagyok, csak egy becsapott es kirabolt allampolgar. Igaz, nem is meselem, hogy hoskodtem. Eltem becsulettel, mint sok magyar. Csak en meguntam, hogy birkanak neznek. Ide hivtak, boldogan jottunk. En is szerettem volna rendszervaltast, de Ti nem akartok, mint tapasztalom. 🙂 Nektek eleg volt az uralkodovaltas. Nekem keves volt.

]]>
Szerző: hazai lámpa http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215078 Fri, 04 Nov 2016 23:38:22 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215078 jani
2016 november 4
7:02 du.

Az Andy Vajnával nem az a baj, hogy kiment, hanem hogy visszajött! Ez milyen erkölcs már, hogy fiatal lányok simogassák a vén kecskét az ágyban, mert akkor kapnak gyémántot? És ez a filmügyi kormánybiztos, persze nem az erkölcse miatt, hanem mert pertuba van fél Hollywood-dal.

Aki manapság kimegy az Orbán miatt, az tulképp. cserben hagyja a hazáját, úgy van vele, hogy oldjuk meg nélküle! Nem vonatkozik ez arra, aki csak anyagi okokból, kalandvágyból megy ki, mert itthon tényleg nagyon nehéz a megélhetés, de ez nem Orbán miatt van csak.

]]>
Szerző: jani http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215075 Fri, 04 Nov 2016 23:02:34 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215075 Llanfair

Én úgy tudom, hogy az ’56-os felkelők rendszerváltást akartak, nem pedig távozni Magyarországról. Tehát, itthon képzelték el a jövőjüket. Ezért – akár – az életüket is áldozták. A túlerővel szemben nem győzhettek, a nyugati segítség pedig elmaradt – ezért menekültek. Hogy hova? Nem válogathattak. Főleg nem anyagi szempontok alapján, ahogy te képzeled. Délre Jugoszláviába és nyugatra Ausztriába mehettek. Jugoszlávia a korábbi magyar irtások miatt nem volt kifejezetten népszerű. Tehát, maradt Ausztria.

Teljesebb lenne a “humanizmusod”, ha az együttérzésed a sortüzek áldozataira is kiterjedne, nem pedig csak a feldühödött tömeg által meglincselt ÁVH-sokra. Előbbiek sokkal többen voltak. Egyébként, neked lehetőséged volt/van Észak-Koreába is menni. Hasonló a klíma, mint Írországban.

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215053 Fri, 04 Nov 2016 20:14:15 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215053 Llanfair, Te nekem nem vagy ellenségem, ha az lennél, akkor nem írnék neked.
Egyszerűen, más a felfogásod bizonyos dolgokról. Te szidod Orbánt , én nem.
Mert nem is ismerem. meg sem született, mikor kijöttem hazámból. Tehát, nincs semmi véleményem róla. Az interneten olvasott beírások engem nem tévesztenek meg.
A pártpolitikát, sajnos régről ismerem és az abból áll, hogy az ellenpárt vezetőjét illik szidni.
Nekem nincs semmi pártom, amit otthon támogatnék, hiszen 6 ezer km.-re élek onnan.

]]>
Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215040 Fri, 04 Nov 2016 16:00:04 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215040 Figyelő Kedves Figyelő. Ez nem így van. Mindent leírtam magamról, de mivel ellenségnek számítok, így csak azt veszítek tudomásul, amit ellenem lehet fordítani, az se baj, ha ki kell előtte fordítani. De ugorjunk, leírtam már mindent (mindig ugyanazt), felesleges újra leírni. Csipetnyit sem számít, mit gondolunk egymásról. Nem így van? Te örülj Orbán hatalmának, én meg beszélek a falnak. Jól elvagyunk, nem?

]]>
Szerző: Llanfair http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215033 Fri, 04 Nov 2016 14:31:00 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215033 hazai lámpa 1. Törvény adta jogom hülyeségeket írni. 2. Neked, törvény adta jogod nem elolvasni. 3. Azért mert szerinted hülyeség, még nem biztos, hogy az. Értem?

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215030 Fri, 04 Nov 2016 14:07:38 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215030 Llanfair, még annyit, csak azt tudhatom Rólad, amit itt leírsz magadról, én ezt láttam a leírtakból.

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215029 Fri, 04 Nov 2016 14:04:26 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215029 Llanfair
2016 november 4
5:26 de.
Mindenkinek megvan a saját élettapasztalata és képes az önvédelemre. Azaz, megmagyarázni a “bizonyítványát”.

]]>
Szerző: Figyelő http://kanadaihirlap.com/2016/11/01/lanc-lanc-imalanc/#comment-215027 Fri, 04 Nov 2016 13:52:47 +0000 http://kanadaihirlap.com/?p=29005#comment-215027 falusi,
hál Isten, nem tudod ,hogyan működött akkoriban a “büntető” jog.
A törvényszéki politikát nem ismered. Kimentek “környezettanulmányra” és kit interjúvoltak meg? A házmestert, aki azt állította, hogy én “MINDEN nap” templomba járok. Persze az egész vád nevetséges,. mert egy 16-17 éves lány NEM jár minden nap templomba. Viszont, ez a vád akkoriban, elég súlyos volt! Mit mondott az ítéletemnél a legfelsőbíró? “Ki kell engem ragadni a rossz, klerikális befolyás alól”! Ezért tettek be a fiatalkorúak fogházába egy évre, a kurvák k9zé.
Tehát, eredetileg az osztálytársnőm jelentett fel, de a házmester is hozzájárult “büntetésemhez”!
Nem tudsz “hazugságon” fogni, mert nem mindenki hazudik még!

]]>